(`'•.¸(`'•.¸* MOGA YA GiD3AN *¸.•'´)¸.•'´ )
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

(`'•.¸(`'•.¸* MOGA YA GiD3AN *¸.•'´)¸.•'´ )

موجة يا جدعان ( منتدى الاختلاف والتميز)

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
RE3oOo
نائب المدير
مشرف الاغانى الشعبى
نائب المدير مشرف الاغانى الشعبى
RE3oOo

ذكر
المزاج : انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات W7eed11
الهوايات : انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Huntin10

انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Empty
مُساهمةموضوع: انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات   انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Emptyالأربعاء سبتمبر 10, 2008 2:39 am

مرة ابو العربي قاعد يحشش مع مراته لحد متعموا وفجاة الباب خبط مراته قالتله قوم اهرب بسرعة جوزي جه
واحد صعيدي اشتري فيديو دخل بيه علي مراته قالتله انت جبت الفيديو ده منين قالها اصل انا بيعت التليفزيون
مصر كانت عايزه تتخلص من الصعايده بانها تتدخلهم الجيش فالصعايده اول لما عرفوا قرروا يقلعوا الجلاليب و يلبسوا بدلات و جرافاتات فاول لما عميد الجيش عرف قام جايب كل المشكوك فيهم و حط امامه جردل و سال كل واحد ده ايه؟ سال الاول :فالوا ده دردل يا بيه و الثاني و الثالث نفس الموضوع لغاية لما اتي الدور عالناصح الفيهم سالوا العميد ده ايه؟ قالوا ما خبرش؟
واحدة ست عجوزة طلعلها عفريت قالها شبيك لبيك قالتلو انا عايزة ابقي صغيرة و بيضة ومدورة و الرجالة يبقوا واقفين عليا بالطوابير.....قلبها مبولة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ)
_بدوي يغازل وحده بالتلفون يقول لها انا جورج قرداحي من ام بي سي قالت له البدويه تخسى انت جزاع بن مناحي من البجاديه
_مصري قالو وش اعجبك بالرياض قال طريق الامير عبدالله وطريق الامير خريص
_مصري كان يصلي وكان وراه ناس المهم اللي وراه مدحو صلاته المصري يوم سمع المدح قطع صلاته والتفت عليهم وقال وكمان صايم
_فيه سودانيين سرقوا البنك تعيجزو عند عد الفلوس قالوا آآآآآآآآي بكره نعرف من الجرايد
_بدو قاعدين يصيدون جراد مرت هيلوكبتر فوقهم قال واحد منهم جت امهم انحش ياولد
_وحده صعيديه رماها زوجها من الدور الثالث طلعت وقالت له بلاش الهزار التقيل ده
_حوطي جاء يتزوج من بنات الرياض راحو حطو على ظهره 100 الف قال وش فيكم غالين في الحوطه ارخص وبعد حامل
.
انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Tongue Very Happy انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Tongue Very Happy انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Tongue Very Happy
= في عصابة سودانية كانواا يسرقون بنك وعجزوا وهم يعدون الفلوس قام واحد منهم قال: آآي بكرة نسمع في الجرايد..

= في نملة كانت تسبح الا ومرت خنفسا من جنبها قالتلها: ياي خرعتيني حسبتك جمس الهيئة...

= في في نملة قاعدة باخر الفصل ورافعة حواجبها بقوووووووة لييييه؟؟؟

اشترى رجل بخيل ثلاث برتقالات، قطع الأولى فوجدها متعفنة فرماها، قطع الثانية فوجدها متعفنة فرماها، فأطفأ النور وقطع الثالثة وأكلها.
واحد غبي يتمشى مع صديقه البنت شافت ابوها قلت ابوي ابوي قال قولي له اني اخوكي
محشش يسألونه هل تحاسب نفسك00 قال احيانا احاسب واحيانا قطة
فاش منعاشك شاع منفاشك شاخ يفراشك000 محشش يبي يقول عاش من شافك
محشش جته رسالة حلوه قعد يضحك أتصل على خويه قال تكفى ارسلها مرة ثانية

و شكراً على الموضوع و المعذرة على هذا التعليقألقت مباحث مدينة جدة القبض على عصابة يتزعمها "شيخ جان" أوهم سعوديا ببيعه جنيا لكشف كنوز أجدادهوثرواتهم المدفونة مقابل مبالغ طائلة وصلت إلى 700 ألف ريال دفعها المخدوع عن طيب خاطر.

وبدأت خيوط الحكاية، بحسب ما أورده تقرير من إعداد الزميل محمد المالكي ونشرته صحيفة "عكاظ" السعودية الثلاثاء 5-9-2006، عندما تلقى معلم يقيم بالمنطقة الشمالية اتصالا هاتفيا دوليا من رجل أفريقي اشار فيه الى انه "شيخ مشهور لفك السحر ومحاربة الجان بلا مقابل".. وقدم "الشيخ المحتال" لائحة تؤكد براءته وانه لا يقصد الا كسب الاجر والثواب ولحبك الرواية اكثر زعم الشيخ المزعوم ان ضحيته ممسوس من جني خطير وعليه ان يبادر فورا لبحث سُبل الخلاص من الشرور.

وسقط الاستاذ المعلم في الوهم ووثق في شيخه وتوالت عشرات الاتصالات الدولية بغرض التشاور والتنسيق، وبعد اسبوعين طلب الشيخ من ضحيته تحويل مبلغ ثلاثين الف ريال ليقدمها الى "الجني" كعربون صداقة، ولم يخب المعلم ظن شيخه فسارع الى اقرب مصرف وحول المبلغ كاملا من اجل عيون الجني "زيتونه"!

خاتم عجيب للحماية من الشرور

وتوالت الطلبات على المعلم المخدوع الذي بدأ يلبي ويطيع مايأمر به الشيخ الافريقي، فبعد مضي زمن على العلاقة بين الخادع والمخدوع.. طلب الاول من الثاني السفر فورا الى الرياض لتسليم مبلغ 100 الف ريال لاحد مساعديه واعوانه مقابل خاتم عجيب يحميه من شرور الانس والجان.. ولبى الاستاذ المعلم النداء وحجز اول رحلة الى العاصمة لمقابلة اعوان الشيخ ثم عاد الى مدينته بعد ان سلمهم المطلوب.

دهن العود للجنية "زنوبة"

وبعد عودته الى بلدته مباشرة تلقى الضحية مكالمة هاتفية من الشيخ تدعوه الى شراء دهن عود بسعر 15 الف ريال وارساله له على جناح السرعة لارضاء الجنية "زنوبة" وكالعادة بدأ المعلم يبحث عن العطر الراقي في كل متاجر العود ليعود محملا بالسلعة الغالية ويبعثها فورا الى احد مناديب الشيخ المزعوم!

ووقع الضحية تحت سيطرة المحتالين تماما.. وطلبوا منه دفع مبلغ 200 الف ريال بصورة عاجلة مقابل شراء الجان وتسخيره لمصالحه.. وكالعادة سارع الموهوم ودفع المبلغ المطلوب.

الكشف عن كنوز الاجداد

وفي المرحلة التالية هاتف الشيخ المزعوم ضحيته مبشرا بان الجني اصبح تحت عهدته وسيطرته وان في مقدوره كشف كنوز اجداد المعلم وثرواتهم المدفونة ولكي يقوم الجني بمهامه عليه ان يدفع مبلغ 300 الف ريال مقابل البحث والتنقيب وكعادته سارع الرجل بتسليم المبلغ الاضافي لافراد العصابة.

كشف الحقائق

انتظر الاستاذ تحقق الحلم وطال انتظاره وبدأت حالته النفسية تسوء وتتدهور ولاحظ ذلك معارفه واصدقاؤه وبسؤله عن دواعي تغيره صارح المعلم من حوله بما يحدث له فنصحوه بضرورة ابلاغ الامن لانه وقع في شراك عصابة مخادعة.. واستجاب الضحية وسرد كل ما احاط به لرجال البحث والتحري في شرطة جدة.

وفي وقت قصير تم اعداد كمين محكم للرجال المخادعين وكادت الخطة ان تفسد بسبب تأخر معاوني الشيخ المزعوم بالحضور الى الموقع الهدف في ساعة الصفر.. الا انهم جاءوا جميعهم ليقعوا تحت قبضة الأمن.
انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات User_online حبيباتي
شو رأيكون كل واحد بيفوت لهون يشلفلو شي نكتة عالماشي
وهيك حبة حبة بيصير عنا مكتبة نكت
وبتصير متل الدوا لهل الموقع ولكل يل جايه على بالو يرفه عن حالو شوي
وانا رح بلش اول واحد واشلفلي شي عشرطعشر نكته
*- بيزنس مان سوري معروف كتير بسوريا صرح للجرايد انو ما بيعرف ليش كل العالم ضاربتو بحجر كبير و هو كل اللي بدو ياه انو يفتح بيتينو على بعض واحد منون بالشام و التاني باللادقي
*- أعلنت هيفاء وهبة دعمها الكامل لبقاء الجيش السوري في لبنان و ذلك لأنهم عندما يدخلون لا يخرجون
*-قالت الزوجة لزوجها: "رأيت في المنام أنك سوف تهديني في عيد ميلادي عقداً ثميناً، فما معنى ذلك" قال الزوج: "ستعرفين في يوم عيد ميلادك"ا وفي يوم عيد ميلادها أهداها الزوج كتاباً بعنوان: "تفسير الأحلام".
*-راح أبو العبد و مرتو ليشتروا كندرة جديدة لأم العبد, قام فاتو لعند البياع و قلو أبو العبد بدي كندرة خفيفة نظيفة و رخيصة و بدون كعب... قام راح الزلمة و جبلة طلبو، ما عجبتها الكندرة لأم العبد و قالتلو للبياع ما عجبتني جبلي وحدة كعب عالي،،، قام بلشو أم العبد و أبو العبد يتخانقوا،،، بكعب و بلا كعب و بكعب و بلا كعب،، قام أخد البياع أبو العبد على جنب و قلو خدلها كندرة بكعب انت شو خسران مو انت اللي رح تلبس الكعب،،، قام قلو أبو العبد بلا كعب أنا قلت بلا كعب!! بعدين مو هي اللي عم تنضرب فيها على راسا كل ليلة!!
*- مكتب سياحةيعلن رحلة للعراق /4/ أيام يعشرة دنانير ماكل شارب ميت مدفون ....................
*- كان في مجموعة ستات ختارة قاعدين عم يدردشو وحدة قالت يا جماعة شو صايرلي ما عم بعرف من يومين دخل جوزي بدي أناديلو نسيت اسمه قالت التانية أنا مبارحة سألوني أم شو جنابك ما بقيت أتذكر اسم ابني قالت الثالثة أنا رحت بدي أقبض راتبي التقاعدي سألتي الجابي شو اسمك ما تذكرت لحتى طالعت البطاقة الشخصية وإجت الأخيرة قالتلن ولي عليكن إنشالله أنا الحمد لله ( ودقت عالخشب ) وقالت مين ؟؟؟
*-مسؤول كبير حضر لافتتاح مسبح اولمبي جديد في حمص.. مدير المسبح قام يشرح له مستويات القفز: عندنا مستوى القفز من 20 متر(اقفز يابسام).. شك بسام من 20 متر.. مستوى ال 50 متر.. (اقفز ياجميل).. شك جميل من ال50 متر شكة رائعة.. المسؤول اعجب بالمستوى .. فقال له المدير: لسة استنى لما نعبي المسبح ماء
*-في واحد حمصي اول مره بحياتوا بياكل علكه قام حلف يمين ما ينام الليل الا لما يخلصها
*-قال مرّة واحد كان عم ياكل صدر كنافة قام تشردق بلSoutien
*-ما هو شعور الفتاة بعد القبله الاولى؟ اميركيه:wowww!!! لبنانيه:ياي بتعقد!!! سوريه:يستر على عرضك لا تقول لحدى
*-ليش هيفا وهبة بتشتغل على المازوت؟؟؟.... لأنها أكتر من 16 راكب......
*-"ممنوع الفتح - ممنوع اللحس - ممنوع مد الاصبع" لوحة كتبا حمصي فوق بسطتو اللي عميبيع فيا جرات عسل
*-اليسا راحت لعند الدكتور قالتلو يا دكتور صدري طابق قام ألى طابق يخرب بيتك قولي بناية
*-في وحدة شلحت الجينز اللي لابستو و زتتو بوش جوزها و قالتلو: خليني حس اني مرا،،،، فجوزها شلح الجينز تبعو كمان و زتها بوشها و قالها: اغسلي البنطلونين!!!
*-طالب جامعةاشترىحبوب منع الحمل علاشان مايحمل ولا مادة
*-وحدة حمصية قالها أبوها إجاكي أخ صغير قالتو: بذمتك ؟ لا تقول لأمي خليها مفاجئة
*-*-قال مرة واحد كندي فرنسي ماشي بشارع المطاعم في مونتريال بأشوب يوم بشهر تموز، وهوي مارير قدام مطعم إيطالي شافو لمعّلم البيتزا لابس بنطلون بس وصدرو كلو شعر وعرق، عميشلح عجينةالبيتزا بالهوا واستلقها عصدرو مشان يمدا، فشمأز كتير، قام شاف المعلم هالشي وقللو عاديـــة، كيف لو شفتني مبارحة أنا وعم إعمل دونـــات!! انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_mrgreen
*-ال في صيدلانية اتصلت بجوزها وسالتو كيف بدك الفاصولية...حب ولا تحاميل؟؟
*-اثنين محششين قاعدين قدام مرايه الأول قال قوم نسلم على اللي قاعدين قدامنا ، ولما وقفوا قال الثاني اقعد اقعد هما جايين علينا .
*-محشش متردد يقطع الشارع و لا لأ لاما قطع الشارع إندعس ، قال : و عرض أختي كنت عارف
*-مرة كان في مسلم ومسيحي ويهودي وحمصي بمركب بنص البحر، غرق المركب فصار كل واحد منهم بدو يسبح لأقرب يابسة وصار كل واحد قبل ما يشك يدعي ويشك، إجى المسلم قال محمد ولينا وشك، إجى المسيحي قال عيسى ولينا وشك، إجى اليهودي قال موسى ولينا وشك، إجى الحمصي قال عدنان و لينا وشك.
*-في واحد اتصل بمرتوا من الشغل وقلها أنا جاية على البيت سخني المي بسرعة وسكر التلفون قام سمعوا رفيقوا وقالوا ياهيك الرجال يابلا باينتك فارد شخصيتك تمام ردعليه وقالوا لكن بدك ياني اجلي الجلي بمي باردة
*-حمصي ضرب اخوه كف ئام سااوا اخوه هادا جد ولا مزح ؟ قالوا جد ئام ئال اخوه منيح لأني مابتحمل مزح
*-بتنجانة قالت للموزة: يا عليك شو عوجة قالتا الموزة: صرتي تعرفي تحكي ياسرلنكية ههههه
انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_angel
في واحد هندي بدو يقول لواحد عربي
انت ى ابن حرام قام قلو
انت ماما واهد بابا كتير انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_lol
انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Icon_syria_gem
محشش راح يعزي فبسئال اهل الميت شو كان يشتغل الميت؟قالولو حفار قبور..قالهم طبعأ لانه من حفر حفرة لاخيه وقع فيها
محشش بقول لامه : ماما لو ما انتي ولدتيني وشفتيني عند ناس بتعرنيانا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات 437580

مرة محشش دخل محل حلويات وسئل صاحب المحل عندك كنافة بالبصل ؟ قاله لا..

تاني يوم رجع سئاله في كنافة بالبصل ؟ قاله لا..

تالت يوم في كنافة بالبصل؟

قاله انت مهستر ما في.. المهم وبلا طول سيرة قرر صاحب المحل يعملو كنافة ببصل مشان يخلص منه.. اجى تاني يوم وقاله في كنافة ببصل ؟ قاله فيه..

قاله ورجيني.. لما ورحاه قاله
.مرة مسكوا محشش مع وحدة بالسيارة..قالولوا اثبت انها مرتك..قالهم يعني ابوسها قدامكو مشان تصدقوا
.في واحد محشش قال لصاحبه عيني حمرا وش أسوي قاله وقت تصير خضرا امش

انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات 89380

فيه واحد محشش كان يسوق السيارة وقف عند نقطة تفتيش قال له العسكري : لو سمحت اوراق السيارة ...... قال المحشش : مرة واحد محشش دخل مطعم قال شو عندكو اكل؟قاله صاحب المطعم شطبنا..قاله طب لو سمحت صحن شطبنا بالمايونيز.
محشش جالسين على راسه خمسة شياطين
واحد يوسوس له .. وأربعة يحاولو يفهموا

.محشش سألوه ليش سمو قناة السويس بهذا الأسم؟؟؟ قال:لأن السفن تمشي بسويس بسويس
.فيه محششين اثنين يسوقون سياره وصارلهم حادث وانقلبو قال واحد لخويه ما تلاحظ اننا مقلوبين قال لاتوسوس سوق وانت ساكت
.في محشش ساله الشرطي قاله ليش عينك حمرا قال شارب شاني وانا منسدح

في محشش سال خويه قاله امك حيه قال لا عقرب قال اقصد عايشه قال لا خديجه
[/size]
انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات 920307

مع السلامة
انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات 495225

اشوفكم على خير فى قسم الاغانى الشعبى بـــــــــــــــــ 4 4 4 ــــــــــــاى
http://www.mogaya.yoo7.com
RE3oOo
نائب المدير
مشرف الاغانى الشعبى
نائب المدير مشرف الاغانى الشعبى
RE3oOo

ذكر
المزاج : انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات W7eed11
الهوايات : انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Huntin10

مُساهمةموضوع: رد: انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات   انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Emptyالأربعاء سبتمبر 10, 2008 2:41 am

اى خدمة يا عم موجا حبيبى شوفت الشوية الحلوين دول اهو قولت اعمل معاك خدمة استنانى انتا كمان مع الاغانى الشعبى
محدش ينسى الردود علشان مزعلش من حد
مشكوررررررررررررررررررررررررررر يا مان
http://www.mogaya.yoo7.com
MOGGA
صاحب الموقع
صاحب الموقع
MOGGA

ذكر
المزاج : انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات 5510

مُساهمةموضوع: رد: انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات   انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات Emptyالأربعاء سبتمبر 10, 2008 3:19 pm

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه مشكور يا ريعو نكت حلوااااااااا جدا جدا جدا جدا جدا جدا 7 7 010,
https://mogaya.yoo7.com

انا رجعت تانى لكن دى اخر مرة ليا فى النكت اشوفكم فى الشعبيات
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-